GESTIÓ LABORAL: CONTRACTACIÓ DE TREBALLADORS ESTRANGERS I TRÀMITS D’IMMIGRACIÓ
En un mercat laboral amb cada cop més necessitats i especificitats , les empreses andorranes es veuen en la conjuntura de buscar talent més enllà de les nostres fronteres i aprofitar la diversitat cultural i les habilitats que aquests treballadors poden aportar al nostre mercat laboral. No obstant, la contractació de treballadors estrangers implica el compliment de requisits legals específics que han de ser compresos i aplicats de manera correcte i eficient.
Aquest programa de formació té com a objectiu proporcionar als participants un coneixement profund dels processos, les regulacions i les millors pràctiques relacionades amb la contractació de treballadors estrangers tant provinents de la Unió Europea com d’altres orígens, i els tràmits d’immigració escaients per formalitzar-la.
Durant aquest programa, explorarem en detall el marc legal i les regulacions d’immigració, desgranant els diferents tipus d’autoritzacions d’immigració i els seus requisits específics. Disposareu de la informació necessària per assessorar adequadament les empreses i els treballadors estrangers en tot el procés, comprenent les exigències documentals necessàries.
Un dels aspectes clau d’aquest programa és la vostra capacitat per guiar als treballadors estrangers i a les empreses a través dels procediments de sol·licitud i tràmits. Us proporcionarem els coneixements per ajudar-los a recopilar i preparar la documentació requerida, assegurant-vos que les sol·licituds es presentin de manera completa i precisa, minimitzant al màxim els temps de gestió i incidències.
La nostra missió és garantir que, al finalitzar aquest programa, estigueu preparats/es per ser assessors efectius i informadors de confiança per a les empreses i els treballadors estrangers que aspiren a establir-se i treballar al Principat d’Andorra.
Objectius
- Comprendre el marc legal i normatiu que afecta a la contractació de treballadors estrangers.
- Saber guiar i assessorar de manera efectiva a les empreses i els treballadors estrangers en tot el procés de contractació i tràmits d’immigració.
- Poder recopilar i preparar correctament la documentació necessària garantint així la presentació exitosa de les sol·licituds.
COL·LABORACIÓ TÈCNICA
Sra. Cristina Madrigal. Llicenciada en Dret per la Universitat de Barcelona. Curs superior en Tributació i Assessoria Fiscal pel Centre d’Estudis Financers, Postgrau en Dret andorrà per la Universitat d’Andorra, IML Intensive Mangement for Lawyers per ESADE, Postgrau en mediació en els àmbits de família, del dret privat i part general per la Universitat d’Andorra. Advocada en exercici amb una dilatada experiència professional ha col·laborat activament en la redacció de diferents textos legals. Sòcia del despatx Advocats i Consultors Associats, SL. Professora col·laboradora de LIDERA.
ONLIVE LEARNING – CONNECTA’T A LA PRESENCIALITAT
Des de Lidera oferim en tots els nostres seminaris places presencials i places en format onLive Learning.
- Gràcies a l’adaptació tecnològica de la nostra sala de formació, tots els assistents que es connectin onLive, tindran la possibilitat d’assistir mitjançant zoom a la formació sense perdre els beneficis de la presencialitat.
- Quines són aquestes millores tecnològiques?
- Càmera panoràmica rotativa, perquè no perdis cap detall
- Micròfons i altaveus integrats, perquè ho escoltis tot amb la mateixa claredat que els assistents presencials
- Televisió des de la qual se’t veurà, perquè puguis interactuar amb el formador i els companys sense cap dificultat.
Per poder participar a la formació en format onLive el vostre ordinador ha de tindre un micròfon i una càmera. Tanmateix, la càmera s’ha de mantenir encesa durant tota la formació (exceptuant els descansos). Si la càmera està apagada durant la formació, Lidera es reserva el dret de finalitzar la seva participació a la formació.
Recomanem verificar prèviament la instal·lació de Zoom o assegurar-se de tenir accés a través de la versió web, així com confirmar que la càmera i el micròfon estiguin funcionant correctament abans d’iniciar la formació.
PROGRAMA
1. Marc legal de la contractació de treballadors estrangers
- Normatives laborals i d’immigració aplicables
- Agències i organismes governamentals rellevants
- Competències i funcions
2. L’entrada al Principat d’Andorra
- El Registre Central d’Immigració
- Documents i visats
- Salut pública i seguretat i ordre públic
- Mitjans econòmics: justificació
3. Autoritzacions d’immigració
- Principis generals
- Requisits comuns i documentals per presentar les sol·licituds en matèria d’immigració
- Classificació dels diferents tipus d’autoritzacions
- Autoritzacions de treball per treballadors fronterers
- Autoritzacions d’immigració per als actius residents
- Immigració temporal
- Immigració temporal per a treballadors d’empreses estrangeres
- Autorització de residència i treball
- Autorització per als no actius residents
- Per estudis o per recerca
- Residència sense treball
- Residència passiva
4. Criteris de concessió
- Criteris de concessió generals
- Criteris personals
- Criteris laborals
5. Denegació d’una autorització d’immigració
6. Criteris de renovació de les autoritzacions
- Requisits per presentar les sol·licituds de renovació
7. Anul·lació i caducitat de les autoritzacions
8. El reagrupament familiar
- Principis generals
- L’autorització d’immigració
9. Cessació d’una situació irregular
10. Obligacions del empresari, infraccions i sancions
Si és interessant, comparteix-ho!